Strona główna Działy Śmietnik Swiatowe Reakcje na Katastrofe w Smolensku Swiatowe Reakcje na Katastrofe w Smolensku

#126459
SpokoBoyxxx:)
Członek

USA – Today – KATASTROFA.
Wedlug USA Today", "Prezydencki
Tupolew był wyposażony w urządzenie
zabezpieczające, które ostrzega pilotów przed
nadmiernym zbliżeniem się do ziemi. Ten fakt
pogłębia tylko tajemnicę upadku i eksplozji
samolotu z Lechem Kaczyńskim – pisze "USA Today".

Na zagadkowość katastrofy zwrócił uwagę dwa dni
temu John Hamby, rzecznik Universal Avionics
Systems of Tucson – producenta urządzenia, zwanego
Terrain Awareness and Warning System (TAWS).

TAWS zawiera skomputeryzowane mapy świata i
ostrzega pilotów za każdym razem, gdy za bardzo
zbliżą się do szczytu, wieży radiowej lub innej
przeszkody – a także w przypadku zbyt małej
odległości do ziemi. To bowiem właśnie kłopoty
przy lądowaniu są najczęstszą przyczyną wypadków
samolotowych.
Od 2005 r. urządzenia TAWS są obowiązkowo
montowane we wszystkich nowo wyprodukowanych
samolotach linii komercyjnych. Jeśli samolot jest
na zbyt małej wysokości, TAWS reaguje głośnym
sygnałem dźwiękowym. Dzięki temu doprowadzono do
całkowitego wyeliminowania katastrof lotniczych
przy lądowaniu.
Wystarczy powiedzieć, że od końca lat 90., gdy
zaczęto montować TAWS w starych i nowych
maszynach, ŻADEN samolot z tym systemem nie uległ
katastrofie. Żaden – do 10 kwietnia 2010 r.
Fakt, że prezydencki TU-154 miał zainstalowany
TAWS, "stawia więcej pytań niż odpowiedzi" –
stwierdził John Cox, konsultant ds. bezpieczeństwa
i ekspert od wypadków. "Naprawdę chciałbym
wiedzieć, co działo się na pokładzie, ponieważ
niezależnie od tego, pod jaką presją byli piloci i
z jakimi warunkami pogodowymi mieli do czynienia,
nigdy żaden pilot nie zignorował ostrzeżenia TAWS.
Czym różnił się ten samolot, że stało się
inaczej?" – pyta Cox.

Jedną z ewentualnych przyczyn – według Billa
Vossa, prezesa Fundacji Bezpieczeństwa Lotów
(Flight Safety Foundation) – może być
niedokładność mapy Rosji w systemie TAWS.
Ani rosyjscy, ani polscy śledczy badający sprawę
katastrofy pod Smoleńskiem ani razu nie wspomnieli
o systemie TAWS. Nie wiadomo też, czy z zapisu
czarnych skrzynek udało się uzyskać informację o
aktywności urządzenia.
Ponadto jeszcze dodatkowych kilka pytań oraz
faktów – co najmniej dziwnych:

1. Postawa Rosjan. Za bardzo czuła, zaangażowana,
fałszywa?
2. Areszt dla kontrolera lotów – nikt go już ie
widział. Rekwirowanie dziennikarzom kamer i nagrań

3. Chaos informacyjny (swego czasu główna broń
KGB). Najpierw niby 4 kołowania, potem 2 a w końcu
jedno. Tak samo z liczbą ofiar
4. Brak karetek na miejscu zdarzenia. Od razu
wiedzieli, że nie warto?
5. Strzały z pistoletu na jedynym zachowanym, nie
zarekwirowanym filmie przez FSB. Kto strzelał do
kogo? Nie daj Boże do rannych ktoś
6. Mówiono o 3 osobach, które przetrwały
katastrofę. Taka informacja musiała się skądś
wziąć przecież!
7. Samolot przechylił się tuż przed lądowaniem w
lewo? Atak serca? zdalna blokada steru? Skąd taki
nagły ruch i zwrot tuż przed lądowaniem?

8. Szczątki samolotu dziwnie zniszczone. Kadłub
cały i kokpit. Ale ciał pilotów nie ma. Środek
natomiast wypalony w pył.
9. Samolot gdy upada – wywołuje gigantyczny pożar,
jest chmura czarnego dymu, pali się paliwo. Tutaj
nic, Przy próbie lądowania rozbity w pył i ledwo
dwie blachy się tliły
10. W momencie feralnego lądowania w przestrzeni
powietrznej niedaleko Smoleńska latały 2 samoloty
– Białoruski i Rosyjski. Co tam robiły? Pilnowały?

11. Zła pogoda? Lotnisko zapasowe? A samolot
poprzednią delegacją 30 minut wcześniej to miał
inne warunki niby?
12. To Rosjanie jako pierwsi puścili w eter
informacje o tym jakoby winę za wypadek ponosili
piloci, nieznający rosyjskiego lub prezydent, bo
ich zmuszał. Hmmm
13. Na pokładzie samoloty był szef polskich wojsk,
Generał Gągor. Za kilka miesięcy miał zostać
szefem wojsk NATO. Polak na czele wojsk NATO? Czy
jest większa zniewaga dla Rosjan?

14. Na pokładzie był też szef wojsk specjalnych.
Znający wszystkie tajemnice naszego wywiadu i
kontrwywiadu wojskowego. I władający z nim. Zamach
mógłby zrobić z nas chwilowo goły kraj
15. I na koniec fakt najczęściej wymieniany przez
internautów, że kilka miesięcy temu samolot był w
"remoncie" w Rosji. Hmmm
Szanse zamachu oceniam co prawda na jakieś 10-20%,
ale jedno mnie irytuje – jakim prawem prokuratura
OD RAZU wykluczyła próbę zamachu? Przecież takie
śledztwo się z biegu robi od razu po każdym
wypadku lotniczym. A tym bardziej prezydenta. I to
mi śmierdzi najmocniej.
W momencie takim jak ten – w czasie
destabilizacji – najlepiej sobie używają agenci
GRU – wywiad wojskowy Rosji – bądźmy ostrożni. W
Polsce może być zakonspirowanych nawet kilka tys
agentów rosyjskich. Wszędzie. Więc będą próbowali
ośmieszyć tego typu tezy. Im więcej takich
ośmieszeń tym bedzie bardziej podejrzanie.
p.s. smaczku dodaje fakt, że ostatnimi czasy Putin
i Miedwiediew przestali za sobą przepadać i
zaczynają się wzajemnie zwalczac"