Go to Leeds-Manchester.pl homepageGo to forum.Leeds-Manchester.pl homepage

FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy Profil Wiadomości

Wysyłka paczki z USA do GB

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Leeds-Manchester.pl Strona Główna -> Prawo
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mikolaj



Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 1

PostWysłany: Nie Gru 17, 2006 2:33 am    Temat postu: Wysyłka paczki z USA do GB Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich Wink
Nurtuje mnie jedna sprawa. Chcial bym sobie zamowic cos w sklepie internetowym w stanach zjednoczonych. Robil ktos cos takiego ??

Moze macie jakies informacje czy na przesylki z Usa zawierajace nowe produkty jest nakladany jakis podatek lub akcyza.
Wiem ze w polsce jesli produkt wysylany jest nowy dochodzi clo i akcyza razem jakies 40% wartosci paczki, a jak jest w GB ??

pozdrawiam Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Twoja ocena: 0 [+] [-]
fatamorgana



Dołączył: 19 Lut 2006
Posty: 4797
Skąd: Z Pelli na koniec Ĺ�wiata

PostWysłany: Nie Gru 17, 2006 4:08 am    Temat postu: Re: Wysyłka paczki z USA do GB Odpowiedz z cytatem

Mikolaj napisał:
Witam wszystkich Wink
czy na przesylki z Usa zawierajace nowe produkty jest nakladany jakis podatek lub akcyza.
Wiem ze w polsce jesli produkt wysylany jest nowy dochodzi clo i akcyza razem jakies 40% wartosci paczki, a jak jest w GB ??
pozdrawiam Smile


Co takiego?????? Surprised Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked
Dziiiiiiwne, bo koledzy po fachu masowo ściągają sprzęt foto z Niemiec, albo wysyłki do serwisu idą i...nikt niczego nie nalicza...
W Unii nie ma ceł....A akcyza jest na wybrane rodzaje towarów.
No chyba że sprowadzasz większą ilość spirytusu lub ropę...
Laughing Laughing Laughing
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Blog Twoja ocena: 0 [+] [-]
Mikolaj



Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 1

PostWysłany: Nie Gru 17, 2006 4:20 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak tak tak fatamorgana dokladnie pomiedzy krajami Uni europejskiej nie ma problemu, nie ma podatkow Wink

Ale jesli zamowie sprzet w Stanach zjednoczonych na moj adres w Wielkiej Brytanii to co tez nie zaplace zadnych dodatkowych oplat ??

Wiadomo w Stanach o wiele taniej i nawet placac 40 $ za przesylke bardziej mi sie oplaca Wink ale jesli dojdzie clo lub akcyza lub jakis inny podatek to moze nie byc juz tak kolorowo...
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Twoja ocena: 0 [+] [-]
Prekursor



Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 662
Skąd: Batticaloa

PostWysłany: Nie Gru 17, 2006 7:27 am    Temat postu: Re: Wysyłka paczki z USA do GB Odpowiedz z cytatem

Mikolaj napisał:
Witam wszystkich Wink
Nurtuje mnie jedna sprawa. Chcial bym sobie zamowic cos w sklepie internetowym w stanach zjednoczonych. Robil ktos cos takiego ??

Moze macie jakies informacje czy na przesylki z Usa zawierajace nowe produkty jest nakladany jakis podatek lub akcyza.
Wiem ze w polsce jesli produkt wysylany jest nowy dochodzi clo i akcyza razem jakies 40% wartosci paczki, a jak jest w GB ??

pozdrawiam Smile


Nie ma akcyzy.Jedyny problem to dluzszy czas oczekiwania na przesylke. Cool
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Blog Twoja ocena: 0 [+] [-]
slawutek



Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 1
Skąd: Halifax / Łódź

PostWysłany: Nie Gru 17, 2006 10:09 am    Temat postu: Re: Wysyłka paczki z USA do GB Odpowiedz z cytatem

Mikolaj napisał:
Witam wszystkich Wink
Nurtuje mnie jedna sprawa. Chcial bym sobie zamowic cos w sklepie internetowym w stanach zjednoczonych. Robil ktos cos takiego ??

Moze macie jakies informacje czy na przesylki z Usa zawierajace nowe produkty jest nakladany jakis podatek lub akcyza.
Wiem ze w polsce jesli produkt wysylany jest nowy dochodzi clo i akcyza razem jakies 40% wartosci paczki, a jak jest w GB ??

pozdrawiam Smile

Witam

Uwazaj z ta paczka niestety mozesz zaplacic tax. Nieadwno moj serdeczny przyjaciel zakupil na ebay.com, ze Stanow plyte glowna ASUSA, przejechal sie na tym strasznie, nie dosc ze z przesylka wyszlo to wszystko w sumie drozej niz by kupil to tutaj w UK to do tego wszystkiego naliczyli mu (o ile sobie dobrze przypominam custom) podatek w kwocie niecalych 50 funtow. W tym wypadku gra zupelnie nie warta swieczki bo przeplacil ok 100 funtow za ta cala zabawe. Wartosc tej plyty w UK wynosila ok 160 funtow...
Jesli chodzi o kraje Unii nie ma z tym problemu, ze Stanow niestety moze sie to zdarzyc. Nie jestem w stanie potwierdzic na ile jest to czeste zjawisko bo jest to jedyny przypadek zakupu sprzetu z USA jaki znam, ale w tym wypadku niestety oplata byla... Do tego wszystkiego wygladalo to tak, ze wyzej wymieniona przesylka zostala zatrzymana tutaj w Uk, moj kolega otrzymal pismo z numerem konta na ktore podatek musi zostac oplacony; jesli w okreslonym w pismie terminie pieniadze nie zostaly by przelane paczka zostala by odeslana do nadawcy...
Gdybys byl zainteresowany blizszymi szczegolami moge postarac sie dowiedziec co i jak...

pozdrawiam, slawek
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Twoja ocena: 0 [+] [-]
v-tec



Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 3127
Skąd: YO26

PostWysłany: Nie Gru 17, 2006 11:18 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Fatamorgana proszę nie pisz po nocach... Stany w Unii Eur... idź się wyśpij albo wytrzeźwiej niepotrzebne skreślić Smile

Za paczkę z USA możesz zapłacić, cło raczej rzadko obowiązuje, ale na pewno vat 17%, a za alkohole czy papierosy/cygara jeszcze akcyza. Celnicy sprawdzają wyrywkowo więc może ci się udać, ja 2x dostałem przesyłkę z HongKongu (ebay) i nic.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Blog Twoja ocena: 0 [+] [-]
fatamorgana



Dołączył: 19 Lut 2006
Posty: 4797
Skąd: Z Pelli na koniec Ĺ�wiata

PostWysłany: Nie Gru 17, 2006 1:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Wiem ze w polsce jesli produkt wysylany jest nowy dochodzi clo i akcyza razem jakies 40% wartosci paczki, a jak jest w GB ??


V-tec proszę Cię, nie czepiaj się byle czego...
Spodziewałem się dokładnie takiej reakcji.
Przecież ja nie piszę o USA...
Ostatnia część zdania dotyczy Europy (Polski)!

A że w kontekście jest mowa o USA...?
Nie zawsze jest 100% jasności w tym co chce powiedzieć autor...
Masz mnie za geogłąba?
Laughing

A komentarz dodatkowy jest taki że: znajomi otrzymują przesyłki raz tu, raz do Polski z USA. Nie słyszałem o opłatach, ale widocznie to faktycznie jest kontrola wyrywkowa, zapobiegająca większemu sprowadzaniu tańszych towarów (ochrona rynku własnego...). W każdym razie, im się akurat udało, ale nikt nie wie co będzie dalej.
To nie problem prześwietlić zawartość, a poza tym czasami z naklejanych etykiet od sprzedawcy można się dowiedzieć, że wewnątrz jest jakieś RTV-video, czy inna elektronika...

Rzecz w tym być może kto jest nadawcą. Jeśli osoba prywatna- jak w przypadku moich kumpli najczęściej bywa- chyba mniejsze ryzyko, ale w przypadku firmy- raczej większe, bo firma musi się stosować do przepisów podatkowych i działać wg. prawa amerykańskiego. Czyli nie może raczej udawać, ze w paczce są drobne prezenty... Smile Laughing
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Blog Twoja ocena: 0 [+] [-]
Juliusz Slowacki



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 80
Skąd: Huddersfield

PostWysłany: Nie Gru 17, 2006 7:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mój współlokator zamawiał z jakiegoś sklepu internetowego w USA buty do wspinaczki górskiej, zapłacił (z góry) tylko za buty+ przesyłka (nawet przelicznik z $ na Ł był dośc dokładny w stosunku do tego oficjalnego i planowanego).
Paczkę dostał do domu po około 2 tygodniach ,bez żadnych "niespodzianek" w postaci ekstra dopłat.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Twoja ocena: 0 [+] [-]
fatamorgana



Dołączył: 19 Lut 2006
Posty: 4797
Skąd: Z Pelli na koniec Ĺ�wiata

PostWysłany: Nie Gru 17, 2006 8:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To mnie nie dziwi, ponieważ takie towary zamawia się rzadko w USA.
Natomiast powszechna elektronika to już wielkie pieniądze- również dla państwa z tytułu tych opłat dodatkowych. I dlatego tam tych pieniędzy szukają a nie w butach...
Najtaniej w Europie można takie buty kupić we Włoszech i na Słowacji, lub w Andorze i Lusemburgu.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Blog Twoja ocena: 0 [+] [-]
Shaman



Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 274
Skąd: Leeds

PostWysłany: Pon Gru 18, 2006 10:39 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem od czego to zalezy bo nigdy sie tym nie interesowalem ale wiem ze oplaty sie zdarzaja. I sprzet komputerowy nalezy wlasnie do grupy "ryzyka". Wydaje mi sie ze to wszystko zalezy od ceny produktu ale pewnym nie jest.

Moi znajomi zamawiali sprzet komputerowy i by tych oplat uniknac ktos na miejscu kupowal im sprzet i wysylal paczke. Za pierwszym razem nacieli sie i to srogo Evil or Very Mad
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Twoja ocena: 0 [+] [-]
Tomeczek
Gość





PostWysłany: Pon Gru 18, 2006 12:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zamówiłem zegarek z amazon.com, otrzymalem zegarek a po około 3 tygodniach otrzymalem wezwanie do zapłaty 64F podatku federalnego USA.nie znam przepisow ale wydaje mi sie ze podatek zaplacisz po przekroczeniu jakiejs sumy.

PZDR
Powrót do góry
Twoja ocena: 0 [+] [-]
v-tec



Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 3127
Skąd: YO26

PostWysłany: Pon Gru 18, 2006 1:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja też nie znam jankeskich przepisów ale wydaje mi się że podatek federalny dotyczy tylko rezydentów USA (ale w takim razie po co przysyłaliby wezwanie do UK?)
Swoją drogą niezły ten zegareczek musiał być skoro sam podatek wyniósł ponad $100.. Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Blog Twoja ocena: 0 [+] [-]
Tomeczek
Gość





PostWysłany: Wto Gru 26, 2006 12:30 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wezwanie do zapłaty podatku federalnego przysłał mi kurier ( FEDEX ), zegarek to jedyna biżuteria jaką nosze, nie krecą mnie łańcuchy itp. także chciałem coś porządnego

ps.fajnie jest kupić sobie rzecz która naprawde się podoba i marzyła się od dłuższego czasu


PZDR
Powrót do góry
Twoja ocena: 0 [+] [-]
cegielka111



Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 11
Skąd: Fen Dryton

PostWysłany: Pon Paź 26, 2009 12:54 pm    Temat postu: Opłaty Odpowiedz z cytatem

Witam.

Otóż zaczynam szukać informacji o wysyłce przedmiotów z USA do Anglii.
Z tego co się wyczytałem, nie ma cła do Anglii, a wy tutaj wypisujecie co innego hehe. Zależy jeszcze co to jest. Ale bardziej pewne, raczej z tego co wyczytałem, najpewniejsze jest to, jak ktoś znajomy w USA zamówi to do siebie i później wysyła dopiero do nas. Ważne jest, żeby nie wysyłać w pudełkach oryginalnych itd itp Tylko sam sprzęt, części itd itp. a tytułować to jako prezenty itd itp bądź rzeczy na własny użytek. Jakoś tak.
Wyjeżdżam do Anglii za jakieś 2 tygodnie i zacząłem już jakiś czas temu zbierać części do mojego projektu samochodowego, ale niestety nie obejdzie sie bez zamawiania części mechanicznych silnika z USA. Wiadomo, jest tam o wiele taniej, a transport do Polski mam co jakis czas Smile
Jeżeli ma ktoś doświadczenie co do wysyłki tego typu rzeczy do Anglii to bardzo proszę o pomoc i jak ktoś zna jakies przypadki "dziwne" że jednak cło trzeba było zapłacić, to proszędać znać.

Pozdrawiam serdecznie, Damian.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Twoja ocena: 0 [+] [-]
nowy_nowa



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1199
Skąd: n-a

PostWysłany: Pon Paź 26, 2009 2:17 pm    Temat postu: Re: Opłaty Odpowiedz z cytatem

cegielka111 napisał:
Witam.

Otóż zaczynam szukać informacji o wysyłce przedmiotów z USA do Anglii.
Z tego co się wyczytałem, nie ma cła do Anglii, a wy tutaj wypisujecie co innego hehe. Zależy jeszcze co to jest. Ale bardziej pewne, raczej z tego co wyczytałem, najpewniejsze jest to, jak ktoś znajomy w USA zamówi to do siebie i później wysyła dopiero do nas. Ważne jest, żeby nie wysyłać w pudełkach oryginalnych itd itp Tylko sam sprzęt, części itd itp. a tytułować to jako prezenty itd itp bądź rzeczy na własny użytek. Jakoś tak.
Wyjeżdżam do Anglii za jakieś 2 tygodnie i zacząłem już jakiś czas temu zbierać części do mojego projektu samochodowego, ale niestety nie obejdzie sie bez zamawiania części mechanicznych silnika z USA. Wiadomo, jest tam o wiele taniej, a transport do Polski mam co jakis czas Smile
Jeżeli ma ktoś doświadczenie co do wysyłki tego typu rzeczy do Anglii to bardzo proszę o pomoc i jak ktoś zna jakies przypadki "dziwne" że jednak cło trzeba było zapłacić, to proszędać znać.

Pozdrawiam serdecznie, Damian.

I tutaj wielka pomylka was wszystkich tutaj piszacych!! Otoz wszystko co jest ........do wszystkich panstw nalezacych do UNI EU........ przywozone,przysylane z po za UNI itp. nie moze przekroczyc wartosci 450 Euro. Wszystko co jest powyzej podlega pod oclenie. Sam bylem swiadkiem jak na lotnisku w Liverpool gosc przylecial z Kanady przez Londyn i w Londynie nikt go sie nie przyczepil a w Liverpool zatrzymali go z pytaniem skad ma laptop. Stwierdzil ze kupil w UK. Sprawdzono po numerze seryjnym i okazalo sie ze kupil w Kanadzie za cene wyzsza niz 450 Euro i zaplacil clo oraz kare za prube przemytu. Podobne sytuacje sa z paczkami. Wszystkie paczki przychodzace do UK sa dzielone na te z UNI i te z reszty swiata. Te z reszty swiata sa dokladniej brane pod "lupe" pod wzgledem kraju pochodzenia i deklarowanej zawartosci i wartosci. Przyklad wyzej podany przez kolege na temat plyty glownej wartosci 100Funtow jest totalna bzdura poniewaz 100funtow nigdy nie jest gorna granica jaka jest 450 euro i w zadnym wypadku nie powinno byc oclone lub tez nalozony vat. Sam osobiscie nie tylko przyjmuje przesylki z USA ale i czesto tam bywam i nieraz wiozlem sprzet o nie takich wartosciach. Tyle ze posiadam greencard USA i obowiazuja mnie troche inne przepisy przewozowe towarow. Raz w roku to moge nawet najnowszego Buicka lub inny woz bez jakichkolwiek oplat sprowadzic do EU jako "przeniesienie mienia". Ale to inny temat. Tak jak pisalem wyzej. Wystarczy jeden telefon do celnikow i juz wszystko wiadomo lub jak masz czas nieraz przed odlotem na lotnisku, kreci ich sie tam w brod. W mundurach i po cywilnemu. Wystarczy "zagadac" z nudow i napewno ci odpowiedza na nurtujace cie pytania. Nieraz sam juz takie pogawedki prowadzilem. To tyle. Narka
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Twoja ocena: +1 [+] [-]
cegielka111



Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 11
Skąd: Fen Dryton

PostWysłany: Pon Lis 09, 2009 12:34 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziękuję bardzo za dobrą odpowiedź Smile
Teraz tylko wgryzc się w drobne szczegóły dotyczące przesyłek i zaczynam działac :] .
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Twoja ocena: 0 [+] [-]
Mono123



Dołączył: 13 Wrz 2017
Posty: 1
Skąd: n-a

PostWysłany: Sro Wrz 13, 2017 10:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jasli zamowie motor, ktory uda mi sie kupic w okazyjnej cenie, a faktyczna cena motoru jest duzo eyzsza. To od jakiej wartosci zaplace clo?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Twoja ocena: 0 [+] [-]
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Leeds-Manchester.pl Strona Główna -> Prawo Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach